Zadania realizowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych

Kwota dofinansowania: 4 420 406,20  zł
Całkowita wartość inwestycji:  8 840 812,40

OPIS PROJEKTU:

Celem inwestycji jest stworzenie obwodnicy dla zakorkowanej okolicy przejazdu kolejowego (ul. Partyzantów) - linii kolejowej 2 Warszawa Zachodnia – Terespol będąca częścią  linii kolejowej E 20 – część II Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Zachód – Wschód łączącego Berlin z Moskwą. Połączenie strefy przemysłowej ze strefą usług i zakładów produkcji zlokalizowanych przy linii kolejowej 2 (Wipasz S.A., SD ŻELBET Sp. z o.o., Sedar S.A.) pozwoli ożywić ten teren i zwiększyć obszar inwestycyjny. Droga w sąsiedztwie (300 m) PSP stworzy alternatywę i bezkolizyjność przejazdu podczas zamkniętych rogatek oraz skróci czasu przejazdu służb ratunkowych. Projekt poprawi komfort życia mieszkańców, wyniesie transport towarowy z centrum miasta, wpłynie na  jakość dróg miejskich oraz  wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenie niskiej emisji. 

Projekt zakłada budowę nowej drogi gminnej między ul. J. Kusocińskiego i ul. Lubelską w Międzyrzecu Podlaskim wraz z infrastrukturą o długości 604,18 m, od km 0+000 do km 0+604,18. Projektowana droga włączona zostanie za pomocą skrzyżowań typu T z ul. Lubelską oraz J. Kusociśńkiego, prace zakładać będą jedynie przebudowę nawierzchni w linii łączenia. Zakres projektu obejmuje budowę 2 przejść dla pieszych (w km 0+010 i 0+600) doświetlone nowoczesnym oświetleniem ulicznym z możliwością doświetlania (standardowym), oraz jedno przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym (w km 0+120,00) doświetlone nowoczesne oświetlenie led (dedykowane). Przy przejściach zastosowane zostaną rampy dla pieszych o nawierzchni betonowej z płytek 35x35x5cm o fakturze rozpoznawalnej przez osoby niewidowe i słabo widzące. Oznakowanie Przejścia dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów na wysokości skrzyżowań z l. J. Kusocińskiego, ul. Lubelską oraz w km ok. 0+120,00 za pomocą oznakowania pionowego D-6b. Na przejeździe rowerowym oznakowanie poziome P-11 oraz zamalowanie powierzchni na kolor czerwony. W zakres projektu wchodzi również budowa sieci oświetleniowej oraz doświetlenie przejścia pieszo-rowerowego (16 lamp led ulicznych, 2 doświetlenia przejścia pieszo-rowerowego). Elementem wpływającym na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego-zarządzanie predkością, będzie montaż w km 0+120,00 (po lewej i po prawej stronie) 2 znaków -radarów z wyświetlaczem prędkości. Będą one stanowił skutecznym narzędziem do walki z nadmierną prędkością, pozwoli efektywnie uspokoić ruch i zwróci uwagę kierowców  na obecność w dalszym odcinku drogi przejść dla pieszych.

3456ddd