Miasto pozyskało 105 tys. zł na zakup sprzętu, nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz narzędzi do terapii dla międzyrzeckich szkół w ramach rządowego programu „Aktywna tablica. Pieniądze trafią do ZPO nr 1, ZPO nr 2 i Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego.
Szkoły otrzymają po 43 750 zł, z czego 35 tys. to środki przekazane przez wojewodę, a 8750 zł to udział własny. Placówki zostaną wyposażone w specjalistyczny sprzęt i pomoce dydaktyczne dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wartość całego zadania to 131 250 zł.
SOSW kupi specjalistyczne programy multimedialne wspierające rozwój koncentracji uwagi (ADHD, ADD), terapię logopedyczną, wspomagającą rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych (m.in. autyzm), procesy uczenia się (dysleksja, dyskalkulia). - Do pracy z oprogramowaniem niezbędny jest zakup laptopów oraz tabletów. Aby dostosować metody pracy do potrzeb uczniów z zaburzeniami rozwoju i zróżnicować oddziaływanie terapeutyczne zadbamy także o tradycyjne pomoce dydaktyczne. Tak dobrany zestaw narzędzi i pomocy edukacyjnych umożliwi wielowymiarową pracę specjalistów z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i podniesie atrakcyjności zajęć przy terapii długoterminowej – podkreśla Jolanta Modrzewska, dyrektor SOSW w Międzyrzecu Podlaskim.
Do ZPO nr 1 trafią narzędzia TIK (technologii informacyjno – komunikacyjnych) z pakietem oprogramowania dydaktyczno – terapeutycznego. Interaktywne programy urozmaicą zajęcia wyrównawcze z matematyki czy języka polskiego. Będę też wpierać proces diagnozy i terapii. Dzięki temu możliwe będzie rozpoznanie nowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Z kolei ZPO nr 2 planuje zakup monitora dotykowego, dwóch laptopów dla nauczycieli i terapeutów, dwóch tabletów dla uczniów oraz programów multimedialnych i gier edukacyjnych wspomagających terapię słuchu, umiejętność czytania i pisania czy gier przeznaczonych do terapii i profilaktyki zaburzeń koncentracji i pamięci. – Na naszej liście znalazł się też program przeznaczony do pracy wychowawczej i socjoterapeutycznej „Moc emocji Pro cz2.” oraz zestaw programów multimedialnych rozwijających kompetencje matematyczne, a także wspomagających diagnozę i terapię dyskalkulii. Kupimy również program przeznaczony do terapii dzieci ze spektrum autyzmu, a także wspierający nauczycieli w zapobieganiu trudnościom w nauce czytania, pisania i liczenia u dzieci przygotowujących się do podjęcia nauki w szkole – wylicza Grzegorz Kowalczyk, dyrektor ZPO 2.
Zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych, a tym samym możliwość wykorzystania nowych technologii w procesie kształcenia, będą niezwykle korzystne dla rozwoju kompetencji oraz umiejętności uczniów i nauczycieli.
Projekt realizowany jest w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”.
Fot. Portaloswiatowy.pl