Od 1 sierpnia mieszkańcy Międzyrzeca Podlaskiego będą mogli korzystać z bezpłatnych porad prawnych w urzędzie miasta. W każdy wtorek, w godz. 12-13 będzie udzielał ich radca prawny.
Zadanie finansowane i realizowane jest w ramach Miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na lata 2022 – 2025. Dyżur mecenasa będzie pełniony w ramach działalności Punktu Interwencyjno – Konsultacyjnego. Z konsultacji i porad prawnych mogą korzystać mieszkańcy miasta Międzyrzec Podlaski (posiadający meldunek stały lub czasowy), a szczególnie ci, których dotyczą problemy alkoholowe, narkomania oraz przemoc.
Zakres porad dotyczy:
- informowania o obowiązującym stanie prawnym, uprawnieniach i obowiązkach zainteresowanych
- pomocy w sporządzeniu projektu pisma w zakresie niezbędnym do udzielenia pomocy, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo- administracyjnym;
- sporządzenia projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo- administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową;
- interpretowanie obowiązujących przepisów prawa, udzielanie informacji o ich zmianach, uchybieniach w zakresie ich przestrzegania oraz skutkach uchybień.
Nieodpłatna pomoc prawna z NIE DOTYCZY spraw:
- podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
- z zakresu prawa celnego, dewizowego i handlowego,
- związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Punkt czynny jest od 1.08.2024 r. do 31.12.2024 r., w każdy wtorek w godz. 12.00-13.00
Sala konferencyjna Rady Miasta (wejście A) pok. 3.
Na spotkanie z prawnikiem obowiązują telefoniczne zapisy pod nr tel. 83 371 77 97.