Nabór propozycji przedsięwzięć rewitalizacyjnych
do Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023-2030
Szanowni Państwo,
w terminie od 29 marca 2023 r. do 28 kwietnia 2023 r. przeprowadzony zostanie nabór propozycji przedsięwzięć rewitalizacyjnych, które zostaną ujęte w Gminnym Programie Rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023-2030.
„Gminny Program Rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023-2030” sporządzany jest dla obszaru rewitalizacji wyznaczonego Uchwałą Nr XLIX/415/22 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 29 lipca 2022r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski (Dz. Urz. Woj. Lubelskiego z 2022 r., poz. 3975).
Dokument będzie stanowił podstawę do prowadzenia działań służących kompleksowej odnowie obszaru rewitalizacji, służących wyprowadzeniu go ze stanu kryzysowego, jaki został potwierdzony w wymiarze aspektów społecznych, gospodarczych, przestrzenno-funkcjonalnych, technicznych i środowiskowych. Będzie stanowił podstawę do prowadzenia procesu rewitalizacji tworząc czytelną instrukcję dla każdego z uczestników tego procesu oraz obejmował realizowane w sposób kompleksowy zintegrowane działania na rzecz lokalnej społeczności, przestrzeni i gospodarki.
„Rewitalizacja" wbrew powszechnemu rozumieniu, nie oznacza jedynie remontu. Remonty budynków, modernizacja chodników i ulic to jedynie część składowe rewitalizacji. Celem rewitalizacji jest pobudzenie/uruchomienie mechanizmów rozwojowych, które sprawią,że po zakończeniu interwencji, obszar będzie się nadal rozwijał. Poprawa przestrzeni musi iść w parze z polepszeniem warunków życia, co zapewniają szerokie działania społeczne, edukacyjne, kulturalne i ekonomiczne podejmowane w tym długim procesie, sukces którego zależy od zaangażowania wszystkich interesariuszy rewitalizacji w tym mieszkańców, przedsiębiorców, instytucji i organizacji pozarządowych.
Gminny program rewitalizacji umożliwia realizację przedsięwzięć rewitalizacyjnych nie tylko przez Miasto i jego jednostki organizacyjne, ale również przez podmioty zewnętrzne. Ważne jest zatem określenie zbioru konkretnych działań i zadań, które powinny zostać zrealizowane na wyznaczonym obszarze rewitalizacji. Zgłoszeń można dokonywać przez złożenie wypełnionego Formularz zgłaszania propozycji przedsięwzięcia rewitalizacyjnego.
Wypełniony formularz, w terminie do 28 kwietnia 2023r. można złożyć:
- Elektronicznie poprzez przesłanie skanu oryginalnego podpisanego dokumentu (skan pliku w formacie pdf.) na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
- Papierowo przez przesłanie pocztą na adres: Urząd Miasta Międzyrzec Podlaski, Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski, w kopercie opisanej „REWITALIZACJA – PRZEDSIĘWZIĘCIA”;
- Papierowo poprzez złożenie w Sekretariacie Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski, w kopercie opisanej „REWITALIZACJA – PRZEDSIĘWZIĘCIA” w godzinach pracy Urzędu.
Liczymy na Państwa zaangażowanie i zachęcamy do czynnego udziału w procesie współtworzenia Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023-2030.
Zespół ds. Rewitalizacji
Załączniki:
- Formularz zgłaszania propozycji przedsięwzięć (doc)
- Formularz zgłaszania propozycji przedsięwzięć (pdf)
- Zasady naboru przedsięwzięć rewitalizacyjnych
- MAPA Załącznik do Uchwały Nr XLIX/415/22 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 29 lipca 2022r. w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski (w dużym formacie)
- Diagnoza i wyznaczenie obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Miasta Miedzyrzec Podlaski