Od 1 grudnia 2022 r., w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania, można składać wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego. Mieszkańcy miasta Międzyrzec Podlaski mogą składać takie wnioski w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podlaski przy ul. Pocztowej 8 w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa w pokoju nr 4 lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej - ePUAP (wówczas wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym).
Zgodnie z treścią ustawy dodatek elektryczny przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w przypadku, gdy głównym źródłem ogrzewania tego gospodarstwa jest energia elektryczna i źródło to zostało zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB).
Dodatek elektryczny nie przysługuje:
- gospodarstwom domowym zamieszkującym pod adresem zamieszkania, w którym jest wykorzystywana energia elektryczna pochodząca z mikroinstalacji (fotowoltaika),
- gospodarstwom domowym, objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego,
- gospodarstwom domowym, objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła.
Dodatek elektryczny wynosi jednorazowo 1000 zł na gospodarstwo domowe, natomiast w przypadku gdy zużycie energii elektrycznej w 2021 r. wyniosło więcej niż 5MWh, dodatek elektryczny wynosi 1500 zł.
Wnioski o przyznanie dodatku elektrycznego można składać w terminie od 1 grudnia 2022 r. do 1 lutego 2023 r.
Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego złożony po dniu 1 lutego 2023 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku elektrycznego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
Druki wniosku są dostępne w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa i poniżej.
Załączniki: