ŚDM

                                                  bip      fbnowelogo    

 

Na podstawie art. 6 i art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278) w związku z art. 5a ust. 1, art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 poz. 609 z późn. zm.) oraz w związku z Uchwałą Nr L/430/22 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 30 sierpnia 2022r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023-2030, zawiadamiam, że: w dniach od 9 lipca 2024 r. do 14 sierpnia 2024 r. przeprowadzone zostaną konsultacje społeczne projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023-2030.

Konsultacje mają na celu zapewnienie udziału interesariuszy w przygotowanie dokumentów dotyczących procesu rewitalizacji oraz poznanie uwag i opinii dotyczących propozycji zawartych w Gminnym Programie Rewitalizacji Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023 - 2030. Katalog interesariuszy obejmuje podmioty wymienione w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278). Wszelkie niezbędne informacje oraz projekt dokumentu zamieszczone zostaną w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski http://bip.miedzyrzec.pl/ (Obwieszczenia i ogłoszenia, w dziale Ogłoszenia i przetargi) i na stronie www.miedzyrzec.pl zakładka „Rewitalizacja w Międzyrzecu Podlaskim”, ponadto formularze w postaci papierowej dostępne będą od 09.07.2024r. w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podlaski - Wydział Strategii i Rozwoju pok. nr 30.

Konsultacje społeczne przeprowadzone będą w następujących formach:

  1. Zbierania uwag w postaci papierowej i elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej, poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronach internetowych: stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski http://bip.miedzyrzec.pl/ (Obwieszczenia i ogłoszenia, w dziale Ogłoszenia i przetargi), stronie miedzyrzec.pl zakładka „Rewitalizacja w Międzyrzecu Podlaskim” oraz formularza w postaci papierowej dostępnego w siedzibie Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski, ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski, pok. nr 30. Wypełnione i podpisane formularze w postaci papierowej należy złożyć:
    1. drogą elektroniczną na adres e-mail: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра., w tytule e-maila należy wpisać „Konsultacje - Rewitalizacja”, lub przy pomocy elektronicznej wersja formularza - e-formularz na stronie miedzyrzec.pl zakładka „Rewitalizacja w Międzyrzecu Podlaskim”
    2. drogą korespondencyjną na adres: Urząd Miasta Międzyrzec Podlaski, ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski,
    3. osobiście w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podlaski, ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski w sekretariacie Urzędu Miasta z dopiskiem na kopercie „Konsultacje – Rewitalizacja”, lub bezpośrednio w Wydziale Strategii i Rozwoju Pocztowa 8, pok. nr 30, od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu.
  2. Zbieranie do protokołu uwag ustnych:
    1. osobiście w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podlaski w pok. nr 30 w godz. od 800 do 1500 lub telefonicznie pod nr 83 372 62 34 w godzinach od 800 do 1500,
    2. osobiście podczas otwartego spotkania konsultacyjnego z mieszkańcami interesariuszami rewitalizacji.
  3. Otwartego spotkania konsultacyjnego z interesariuszami rewitalizacji, z możliwością składania uwag ustnie do protokołu, które odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski w terminie: 1 sierpnia 2024 r. o godz. 1530.

Projekt Gminnego Programu Rewitalizacji dla Miasta Międzyrzec Podlaski na lata 2023 – 2030 wraz z załącznikami dostępny będzie od 9 lipca 2024 r.:

  1. na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski http://bip.miedzyrzec.pl/ (Obwieszczenia i ogłoszenia, w dziale Ogłoszenia i przetargi),
  2. na stronie internetowej Miasta Międzyrzec Podlaski miedzyrzec.pl zakładka „Rewitalizacja w Międzyrzecu Podlaskim”,
  3. w postaci papierowej w siedzibie Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski, ul. Pocztowa 8, 21-560 Międzyrzec Podlaski.

Ogłoszenie o sposobach, miejscach i terminach prowadzenia konsultacji społecznych nastąpi poprzez:

  1. publikację ogłoszenia w prasie w rozumieniu art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1984r. – Prawo prasowe (Dz. U. z 2018r. poz.1914);
  2. obwieszczenie umieszczone na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski http://bip.miedzyrzec.pl/ (Obwieszczenia i ogłoszenia, w dziale Ogłoszenia i przetargi) oraz na stronie internetowej Miasta Międzyrzec Podlaski miedzyrzec.pl zakładka „Rewitalizacja w Międzyrzecu Podlaskim”,
  3. w sposób zwyczajowo przyjęty w mieście Międzyrzec Podlaski tj. na urzędowych tablicach ogłoszeń oraz tablicach informacyjnych Urzędu Miasta.

Nie będą rozpatrywane uwagi, opinie i propozycje:

  1. z datą wpływu przed dniem 9 lipca 2024 r. oraz po dniu 14 sierpnia 2024 r.
  2. niepodpisane imieniem i nazwiskiem,
  3. przesłane/złożone w formie innej niż na formularzu konsultacyjnym (z wyjątkiem uwag ustnych zgłaszanych do protokołu bądź propozycji i opinii zgłoszonych w trakcie otartego spotkania z interesariuszami rewitalizacji).

W przypadku dostarczenia uwag za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu korespondencji do Urzędu Miasta Międzyrzec Podlaski.

Wyniki konsultacji zostaną przedstawione niezwłocznie po zakończeniu konsultacji społecznych. Informacja zostanie opracowana zgodnie z art. 6 ust 7 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278) oraz zamieszczona:

  1. w Biuletynie Informacji Publicznej http://bip.miedzyrzec.pl/ (Obwieszczenia i ogłoszenia, w dziale Ogłoszenia i przetargi),
  2. stronie internetowej Miasta Międzyrzec Podlaski miedzyrzec.pl zakładka „Rewitalizacja w Międzyrzecu Podlaskim”,
  3. na żądanie osób zainteresowanych, udostępniony zostanie w siedzibie Urzędu Miasta.

BURMISTRZ MIASTA
/-/ Paweł Łysańczuk

Załączniki

 

Ogłoszenie o przystapieniu do sporządzenia zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Międzyrzec Podlaski

  • terenu przy ul. ks. Adolfa Pleszczyńskiego i ul. Karola Ferdynada Eichlera
  • terenu przy ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego

Załączniki

 

Szanowni Państwo,

informujemy , że Urząd Komisji Nadzoru Finansowego organizuje webinarium (seminarium onlie) dla seniorów i ich opiekunów „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. III edycja. „ Webinarium odbędzie się 11września 2024 roku w godzinach od 10:00-12:30. Webinarium jest organizowane we współpracy z Minister ds. Polityki Społecznej i Komendą Główną Policji , w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR.

Celem webinarium jest zwiększenie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.

Tematami będą :

Przestępstwa w Internecie :

- co chcą ukraść cyberprzestępcy

- metody stosowane przez oszustów

- najczęstsze scenariusze przestępcze

Cyberhigiena:

- jak rozpoznać fałszywą stronę internetową

- dobre praktyki korzystania z Internetu

- co zrobić ,jeżeli dam się oszukać

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy

- link do strony z odnośnikiem do formularza :

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=89709&p_id=18

Udział w webinarium jest bezpłatny.

 

plakat080724

 

Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski

ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji celowej ze środków budżetu Miasta Międzyrzec Podlaski na zadania służące tworzeniu warunków dla rozwoju rodzinnych ogrodów działkowych.

Rodzinne ogrody działkowe, zwane dalej ROD, znajdujące się na terenie miasta Międzyrzec Podlaski mogą uzyskać z budżetu miasta dotację celową na  dofinansowanie zadań związanych z ich rozwojem.

Dotacja może być przeznaczona w szczególności na budowę lub modernizację infrastruktury ogrodowej. Realizacja zadania musi wpływać na poprawę warunków do korzystania z ROD przez działkowców lub zwiększać dostępność społeczności lokalnej do ROD.

Dotacja może być udzielona w wysokości  70% poniesionych kosztów, ale w kwocie nie większej niż  20.000,00 zł  nakładu na zadanie, o którego dofinansowanie ubiega się dany ROD. Wysokość udzielonego wsparcia zostanie ustalona przez Komisję oceniającą wnioski i jest uzależniona miedzy innymi od ilości działek na terenie ROD.

Wnioski o udzielenie dotacji celowej będzie można składać w terminie do dnia 28 czerwca 2024 r. Wysokość udzielonego wsparcia zostanie ustalona przez Komisję oceniającą wnioski i jest uzależniona miedzy innymi od ilości działek na terenie ROD.

Uwaga! Wnioski o dotacje może składać wyłącznie zarząd ogrodu działkowego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania.

Zasady, tryb postępowania i sposób rozliczenia dotacji udzielonej ROD określa „Regulamin udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Miasta Międzyrzec Podlaski dla stowarzyszeń ogrodowych prowadzących ROD na obszarze Miasta Międzyrzec Podlaski” przyjęty Uchwałą nr XXV/181/16 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 16 listopada 2016 r. zmieniony Uchwałą nr XLIII/380/22 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 24 lutego 2022 r.

Regulamin, wzór wniosku o udzielenie dotacji i wzór sprawozdania z wykorzystania dotacji zamieszczone są poniżej. Dodatkowe informacje dotyczące zasad udzielania dotacji można uzyskać w Wydziale Zarządzania Mieniem Komunalnym, pokój nr 2 Urzędu Miasta lub pod numerem telefonu 83 372-62-21.

 

Zmiany do regulaminu
https://edziennik.lublin.uw.gov.pl/legalact/2022/1086/


Załączniki