- Подробности
Uprzejmie zawiadamiam o posiedzeniu XXV Sesji Rady Miasta Międzyrzec Podlaski, która odbędzie się dnia 24 listopada 2020 r. o godz. 14.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przy ul. Pocztowej 8, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (zdalny tryb obradowania) zgodnie z art. 15zzx ust. 1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1842).
- Подробности
Tegoroczne obchody Narodowego Święta Niepodległości były bardzo symboliczne ze względu na trwającą epidemię. Po mszy w intencji Ojczyzny odprawionej w kościele pw. św. Mikołaja przedstawiciele władz miasta złożyli kwiaty przy pomniku Bohaterów Miasta i oddali hołd poległym za nasz kraj.
Przy okazji odsłonięto tablicę upamiętniającą 100. Rocznicę Bitwy Warszawskiej przekazaną przez prezydenta RP Andrzeja Dudę. Pojawiła się ona na budynku dawnego magistratu na placu Jana Pawła II.
Ponieważ Rodzinny Bieg Niepodległości nie mógł odbyć się w tradycyjnej formie, mieszkańcy Międzyrzeca Podlaskiego i nie tylko, sami pobiegli dla Niepodległej. Blisko 100 osób zadeklarowało pokonanie minimum dwukilometrowego dystansu w gronie rodziny, przyjaciół bądź indywidualnie. Pamiątkowe medale można odbierać od piątku 13 listopada na recepcji pływalni „Oceanik”.
- Подробности
Zakończyła się przebudowa boiska Orlik przy Szkole Podstawowej nr 2 w Międzyrzecu Podlaskim. Położono nową nawierzchnię z trawy syntetycznej na boisku do piłki nożnej, wymieniono piłkochwyty oraz zamontowano 20 nowych lamp ledowych. Pojawiły się też stojaki na rowery. Inwestycję zrealizowano w ramach „Programu rozwoju lokalnej infrastruktury sportowej – Sportowa Polska”, jej koszt wyniósł ponad 458 tys. zł z czego połowę miasto pozyskało z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej.
Elewację zaplecza kompleksu szkoła odnowi we własnym zakresie.
- Подробности
Miasto Międzyrzec Podlaski realizuje Program Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Wspieraj Seniora”, który polega na udzieleniu pomocy w dostarczeniu niezbędnych produktów do domu seniora. Do 31 grudnia mogą z niego skorzystać osoby powyżej 70 roku życia, które w obowiązującym stanie epidemii zdecydują się na pozostanie w domu.
Seniorze! Zostań w domu. Twoje zdrowie jest najważniejsze! 22 505 11 11 - to infolinia, która przekieruje twoje potrzeby do najbliższego ośrodka pomocy społecznej, a ten będzie z tobą w kontakcie i ustali, kto, kiedy i w jakiej formie będzie mógł pomóc.
Program zakłada dostarczenie niezbędnych produktów. Mogą to być artykuły podstawowej potrzeby, w tym produkty spożywcze, środki higieny osobistej. Można również poprosić o pomoc np. w sprawach urzędowych (jeżeli ich zakres nie wymaga upoważnień lub udostępnienia danych wrażliwych), wyprowadzenie psa, itp. Zakres usług na rzecz osoby starszej jest ograniczony tzw. dystansem sanitarnym (np. nie można poprosić o usługę sprzątnięcia mieszkania).
Program jest kierowany do osób powyżej 70 roku życia, które zdecydowały się na pozostanie w domu dla własnego bezpieczeństwa, a nie mogą liczyć na pomoc rodziny z powodu kwarantanny lub jej nie mają. W szczególnych przypadkach, pomoc może być udzielona osobie poniżej 70 roku życia. Ocena takiej sytuacji i decyzja o udzieleniu wsparcia należy do ośrodka pomocy społecznej. Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych. Pomoc udzielana w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego seniora i świadczona jest nieodpłatnie.
Koszty zakupów pokrywa senior. Senior przekazuje pieniądze osobie wskazanej przez OPS przed dokonaniem zakupów. Zasady i zakres pomocy oraz sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek pomocy społecznej, podczas pierwszego kontaktu z seniorem. Pomoc w robieniu zakupów, załatwianiu prostych sprawach urzędowych, wyprowadzenia psa, są nieodpłatne.
W jaki sposób zgłosić swoje potrzeby?
KROK 1.
Zadzwoń na ogólnopolską infolinię 22 505 11 11
- Zgłoś podczas rozmowy, że zdecydowałeś się zostać w domu. Zapisz datę i godzinę kiedy dzwoniłeś.
- Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 08:00-21:00
- Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje Twoją prośbę o pomoc do ośrodka pomocy społecznej w danej gminie przez system Centralnej Aplikacji Statystycznej
KROK 2.
- Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się z tobą telefonicznie. W celu weryfikacji podaje datę i godzinę kiedy dzwoniłeś na infolinię. Następnie zweryfikuje zgłoszenie i ustali w jaki sposób można Ci pomóc. Poda imię i nazwisko osoby, która do Ciebie przyjdzie oraz datę wizyty osoby wyznaczonej przez OPS.
- Podczas rozmowy telefonicznej, pamiętaj o zapisaniu numeru do ośrodka pomocy społecznej oraz danych osoby, która do Ciebie przyjdzie aby zrealizować zamówione zakupy.
- W razie wątpliwości, zadzwoń do twojego ośrodka pomocy społecznej tel. 83 371 78 03.
KROK 3.
- Przychodzi do ciebie osoba, którą MOPS wyznaczył do pomocy. W celu weryfikacji poda imię i nazwisko oraz okaże się dokumentem tożsamości lub legitymacją służbową. W przypadku pomocy w formie zrobienia zakupów senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek pomocy społecznej, podczas pierwszego kontaktu z seniorem.
- Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.
KROK 4.
- Odbierasz zakupy od osoby, która ci pomaga z zachowaniem zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.
Ważne! Płacisz tylko za rzeczywisty koszt zakupów. Pozostałe usługi są nieodpłatne!
Z programu mogą skorzystać osoby starsze po 70 roku życia. W szczególnych przypadkach pomoc może być udzielona osobie przed 70 rokiem życia.
- Подробности
Od 4 listopada wprowadzone zostały zmiany w funkcjonowaniu urzędu miasta. Mieszkańców zachęcamy do elektronicznego i telefonicznego kontaktu oraz realizowania płatności przez internet. Pilne sprawy nadal można załatwić osobiście w Punkcie Obsługi Interesanta, który powstał na parterze budynku w sali ślubów.
Sytuacja epidemiczna ciągle się zmienia, docierają do nas informacje o coraz to nowych przypadkach zachorowań, dlatego w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo nas wszystkich postanowiliśmy zmienić tryb pracy i ograniczyć kontakty z interesantami. Nie zamykamy urzędu, ale prosimy jednak o rozwagę. Zapraszamy do nas w sytuacja pilnego, obowiązkowego stawiennictwa. Wcześniej wskazany jest kontakt telefoniczny. Wszystkie numery znajdują się na stronie www.miedzyrzec.pl w zakładce "kontakt".
W kasie nadal można zrobić opłaty, ale interesanci będą podchodzić do niej pojedynczo. Przypominamy, że wszelkie płatności można zrealizować internetowo. Numery rachunków do przelewu znajdują się na naszej stronie internetowej.
Wiele spraw można załatwić mailowo oraz za pośrednictwem platformy e-PUAP, do czego bardzo zachęcamy.
- Подробности
W związku z utworzeniem na terenie Lublina tymczasowego szpitala dla osób zakażonych COVID-19, rozpoczęła się rekrutacjach osób do pracy. Poszukiwane są osoby z wykształceniem medycznym i doświadczeniem zawodowym w podmiotach leczniczych.
W związku z rozwojem epidemii choroby wywołanej wirusem SARS–CoV–2, zaistniała konieczność podjęcia na terenie całego kraju działań ukierunkowanych na tworzenie szpitali tymczasowych. W Lublinie powstaje on na terenie Targów Lublin. Docelowo znajdzie się w nim 480 łóżek, w tym część będą to łóżka respiratorowe. Obecnie w wielu placówkach opieki zdrowotnej występują niedobory łóżek oraz kadry medycznej. Rosnąca liczba chorych w powiązaniu z czasowym wyłączeniem z pracy personelu medycznego, spowodowanym chorobami, izolacją lub kwarantanną, prowadzi do trudnej sytuacji w zakresie opieki nad pacjentami. Wojewoda lubelski pilnie poszukuje osób gotowych do podjęcia pracy w organizowanym w Lublinie szpitalu tymczasowym dla pacjentów chorych na COVID-19, przede wszystkim z wykształceniem medycznym i doświadczeniem zawodowym w podmiotach leczniczych systemu ochrony zdrowia.
W szczególności poszukuje sie następujących lekarzy specjalistów lub lekarzy kończących szkolenie specjalistyczne w zakresie:
- anestezjologii i intensywnej terapii,
- chorób wewnętrznych ze szczególnym uwzględnieniem pneumonologii,
- medycyny ratunkowej,
- wszystkich dziedzin chirurgicznych – szczególnie pożądani są lekarze chirurdzy posiadający podstawowe umiejętności obsługi respiratora,
- neonatologii posiadający umiejętności obsługi respiratora,
- neurologii,
- medycyny rodzinnej.
Ponadto poszukuje się personelu pielęgniarskiego celem udzielania świadczeń zdrowotnych z zakresu:
- anestezjologii i intensywnej opieki medycznej,
- chorób wewnętrznych ze szczególnym uwzględnieniem pneumonologii,
- chirurgii,
- neurologii,
- medycyny ratunkowej.
Zakres obowiązków związanych z pracą w szpitalu tymczasowym będzie określany w zależności od specjalizacji oraz zakresu umiejętności deklarowanej po przyjęciu do pracy. Więcej informacji tutaj.