- Подробности
Podczas Miejskiej Inauguracji Roku Szkolnego, która odbyła się 6 września w hali ZPO nr 3 burmistrz miasta Paweł Łysańczuk wręczył nagrody 65 uczniom, którzy w minionym roku szkolnym zdobyli nietuzinkowe osiągnięcia w dziecinie nauki, artystycznej oraz sportu. Łączna kwota przyznanych nagród to 30 900 zł.
Uroczystość uświetnił występ szkolnej scholii pod kierunkiem siostry Anny Klim, solistki Veraniki Audzeyevy, tancerek formacji MOVE MI i tancerzy z KTT Dance Point w Białej Podlaskiej: Michaliny Włodarczyk i Alana Gwareckiego. Uczniowie odegrali krótki spektakl pt. „A co jeśli jest coś więcej”. Nagrodzeniu uczniowie otrzymali dyplomy, a ich rodzice listy gratulacyjne.
Lista nagrodzonych uczniów:
W dziedzinie nauki: Piotr Hawryluk, Dominika Hryć, Anna Komakowska, Kacper Bobruk, Alicja Horbowiec, Paweł Kondraciuk, Franciszek Marzel, Igor Micor, Oskar Sobiczewski, Wiktoria Świderska, Maksymilian Cap, Kornel, Domański, Patryk Dymitruk, Olivia Gadacsi, Antoni Holeszczuk, Piotr Jakubowicz, Nikola Jezierska, Magdalena Kaniuch, Klaudia Kocińska, Bartłomiej Lesiuk, Kacper Lubański, Daria Mikos, Karol Modrzewski, Aleksandra Morgunowicz, Bartłomiej Oleksiuk, Paweł Parafiniuk, Zuzanna Parafiniuk, Karol Więckowski, Michalina Włodarczyk, Marcel Wróblewski, Aleksander Wysokiński, Maksymilian Wysokiński, Szymon Zdunek.
W dziedzinie sportu: Hanna Korpysz, Karolina Łukasik, Emilia Mielnicka, Maciej Waszczuk, Julia Babicka, Alexia Gmur, Karol Karwowski, Adrian Lesiuk, Filip Lubiejewski, Gabriel Łosicki, Marcel Łosicki, Anna Nestorowicz, Nikolas Nowik, Maja Petruczenko, Jakub Pietruszka, Lena Piwowar, Marcel Sobiczewski, Zuzanna Stefaniuk, Natasza Suchodolska, Hubert Terlikowski, Cezary Więckowski, Tomasz Więckowski.
W dziedzinie artystycznej: Karolina Kulik, Amelia Mironiuk, Mikołaj Goś, Alicja Kijaczko, Zofia Michaluk, Pola Pocztarska, Oliwia Podgajna, Amelia Rosińska, Julia Rosińska, Kamila Wróbel.
- Подробности
1 września 1939 r. wojska niemieckie, bez wypowiedzenia wojny, przekroczyły o świcie na całej niemal długości granice Polski, rozpoczynając tym samym największą i najkrwawszą wojnę w historii ludzkości - II wojnę światową. Dziś przypada 85. rocznica tego wydarzenia.
Z tej okazji w samo południe w parafii św. Mikołaja odprawiona została Msza Św. w intencji Ojczyzny. Następnie pod pomnikiem poświęconym poległym za Ojczyznę delegacje z burmistrzem miasta Pawłem Łysańczukiem na czele złożyły kwiaty. Odczytano też Apel Poległych.
Uroczystość zakończyła się występem chóru kameralnego Veritatis i Scholi Świętego Mikołaja pod batutą Zdzisława Frydrychowskiego przy akompaniamencie Big Bandu św. Mikołaja.
- Подробности
Informujemy, że do 15 września 2024 r. trwa nabór wniosków o przyznanie stypendium szkolnego o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie miasta Międzyrzec Podlaski.
Świadczenie przysługuje uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo - wychowawczych, alkoholizm, narkomania a także gdy rodzina jest niepełna. Miesięczna wysokość dochodów na osobę w rodzinie ubiegającego się ucznia nie może przekraczać kwoty, 600 zł. Od 01.01.2025 r. w/w kwota wzrasta do wysokości 823 zł.
Wniosek o przyznanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski należy składać osobiście w Wydziale Polityki Społecznej w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podaski lub za pośrednictwem: Poczty Polskiej, lub platformy ePUAP http://epuap.gov.pl w terminie do 15 września 2024 r.
Wszystkie formularze w wersji do pobrania dołączone są poniżej:
- Wniosek o stypendium szkolne na rok szkolny 2024/2025
- Oświadczenie Nr 1 o braku dochodu w miesiącu sierpniu 2024 r.
- Oświadczenie Nr 2 o uzyskanym dochodzie w miesiącu sierpniu 2024 r.
Do wniosku należy dołączyć zaświadczenia o dochodach wszystkich członków rodziny, bez względu na tytuł i źródło ich uzyskania, pochodzące z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku (sierpień 2024 r.): zaświadczenie z zakładu pracy o otrzymanym dochodzie netto, odcinek renty/emerytury, decyzje przyznającą dodatek mieszkaniowy, energetyczny itp., zaświadczenie właściwego organu gminy o wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego wyrażonej w ha. przeliczeniowych które od 01 stycznia 2025 r. zostaje zwiększone do kwoty 459,00 zł zgodnie z rozporządzeniem (Dz.U.2024r.poz.1044) lub nakaz płatniczy oraz dowód opłacenia składki KRUS, zaświadczenie/decyzja o otrzymywanych świadczeniach z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, świadczenie rodzicielskie dla bezrobotnych, zasiłek macierzyński, oświadczenie członków rodziny o wysokości uzyskanego innego dochodu nie podlegającego opodatkowaniu, odpis wyroku sądowego zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej, przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące faktyczną wysokość otrzymanych alimentów.
- Подробности
Miasto Międzyrzec Podlaski zaprasza uczniów miejskich szkół podstawowych do udziału w konkursie ekologicznym „Miasto przyjazne klimatowi”.
Założenia konkursu
Zadanie konkursowe polega na wykonaniu pracy plastycznej, której temat to: „Miasto przyjazne klimatowi”. Praca powinna dotyczyć działań adaptacyjnych, czyli procesu dostosowania do obecnych lub oczekiwanych warunków klimatycznych i ich skutków. Działania mają mieć na celu zwiększenie odporności miasta Międzyrzec Podlaski przed skutkami zmian klimatu, jak również wykorzystanie szans związanych z tymi zmianami (więcej w regulaminie).
Kto może wziąć udział w konkursie?
Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych z terenu miasta Międzyrzec Podlaski. Prace będą oceniane w trzech kategoriach wiekowych:
- Klasy 1-3 szkół podstawowych
- Klasy 4-6 szkół podstawowych
- Klasy 7-8 szkół podstawowych
W każdej z grup zostaną wybrane po trzy najlepsze prace, które zajmą pierwsze, drugie i trzecie miejsce.
Zasady wykonania pracy plastycznej
Każdy uczestnik konkursu może złożyć tylko jedną pracę plastyczną. Powinna ona mieć charakter plakatu i informować o proponowanym działaniu adaptacyjnym. Praca musi być wykonana na papierze typu brystol (blok techniczny) w formacie A4, dowolną techniką plastyczną. W konkursie nie będą oceniane prace przestrzenne.
Miejsce i termin składania prac
Podpisane prace konkursowe (imię i nazwisko, klasa i nazwa szkoły) wraz z wypełnionym zgłoszeniem i oświadczeniem, należy złożyć w sekretariacie szkoły, do której uczęszcza uczeń do dnia 30 września 2024 r.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi 14 października 2024 r.
Konkurs organizowany jest w ramach projektu „Opracowanie Planu Adaptacji do zmian klimatu Miasta Międzyrzec Podlaski” realizowanego z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Regulamin konkursu i karta zgłoszeniowa
- Подробности
W związku z obserwowanym zjawiskiem pogorszenia jakości segregacji odpadów komunalnych w mieście, zarówno w zabudowie jedno jak i wielorodzinnej, przypominamy wszystkim mieszkańcom o obowiązku selektywnego gromadzenia i pozbywania się odpadów zgodnie z zasadami obowiązującymi na terenie Międzyrzeca Podlaskiego.
Informujemy, że w całym mieście prowadzone są bieżące kontrole przestrzegania zasad segregacji odpadów. Każde ujawnione naruszenie obowiązujących zasad jest podstawą do wszczęcia postępowania w celu naliczenia podwyższonej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wysokość tej opłaty wynosi 60 zł od każdej osoby zamieszkującej nieruchomość, na której naruszono zasady segregacji.
Przypominamy, że w przypadku zabudowy wielorodzinnej jedna osoba nieprzestrzegająca zasad segregacji, np.: wrzucająca do pojemnika odpady biodegradowalne w foliowym worku spowoduje naliczenie opłaty podwyższonej wszystkim mieszkańcom danego bloku lub grupy bloków objętych jedną „deklaracją śmieciową”.
- Подробности
1 września pracę w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Międzyrzecu Podlaskim pracę rozpoczął Adam Paluszkiewcz – nowy dyrektor tej jednostki. Zastąpił Arkadiusza Myszkę, który od maja jest zastępcą burmistrza Międzyrzeca Podlaskiego.
Adam Paluszkiewicz jest absolwentem KUL, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych i Politechniki Warszawskiej. Prowadził własną działalność gospodarczą w branży kreatywnej. Efekty jego pracy można spotkać m. in. w centrach nauki takich jak: Młyn Wiedzy w Toruniu, Torus w Ciechanowie, czy Leonardo da Vinci w Chęcinach. Swoje doświadczenia zawodowe rozpoczął właśnie od pracy w MOSiR jako Ratownik Wodny. Kontynuując pasje ratownicze odbył kursy nurkowe (KDP CMAS P2) i Instruktora Ratownictwa Wodnego. Rozwijał się podczas kursów i programów zagranicznych, m. in. w Programie Liderskim PAFW Fundacji Szkoła Liderów, programie wizyt liderskich w USA, czy rocznym wolontariacie we Francji. Od ponad 20 lat działa społecznie na rzecz miasta przy OSP „Stołpno” w Międzyrzecu Podlaskim. Od początku związany z pracą na rzecz młodych ludzi, a od 2022 roku jest Opiekunem Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej. Przez 15 lat uczestniczył w rozwoju jednostki w Zarządzie OSP, również jako Prezes. W latach 2005-2007 wraz z drużyną zajmował pierwsze miejsca w Zawodach Sportowo-Obronnych o Nagrodę MON.
Nowy dyrektor MOSiR zamierza wspierać młodych liderów sportowych w ich działaniach i zwiększyć zaangażowanie mieszkańców w aktywność sportową. Na początku zajmie się promocją miejskich obiektów oraz tworzeniem nowej oferty sportowej w oparciu o potrzeby mieszkańców oraz aktualne trendy.
W wolnych chwilach gra w darta, piłkę nożną, a wieczory lubi spędzać grając na gitarze i śpiewając szanty swojej żonie Kasi i synowi Leonowi.