ŚDM

                                                  bip      fbnowelogo    

BURMISTRZ  MIASTA
Międzyrzec Podlaski

 informuje, że w dniu 22 kwietnia 2021 roku wywieszono na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przy ul. Pocztowej 8 oraz zamieszczono na stronie internetowej www.miedzyrzec.pl w dziale „Ogłoszenia” na okres 21 dni wykazy położonych w Międzyrzecu Podlaskim nieruchomości lub ich części przeznaczonych do oddania w najem na czas nieoznaczony oraz w dzierżawę na okres do 3 lat.

Wykazy są załącznikami do Zarządzenia Nr 472/21 Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 20  kwietnia 2021 r.

Burmistrz Miasta Międzyrzec Podlaski 

ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji celowej ze środków budżetu Miasta Międzyrzec Podlaski na zadania służące tworzeniu warunków dla rozwoju rodzinnych ogrodów działkowych.

Rodzinne ogrody działkowe, zwane dalej ROD, znajdujące się na terenie miasta Międzyrzec Podlaski mogą uzyskać z budżetu miasta dotację celową na  dofinansowanie zadań związanych z ich rozwojem.

Dotacja może być przeznaczona w szczególności na budowę lub modernizację infrastruktury ogrodowej. Realizacja zadania musi wpływać na poprawę warunków do korzystania z ROD przez działkowców lub zwiększać dostępność społeczności lokalnej do ROD.

Dotacja może być udzielona w wysokości 70% poniesionych kosztów, ale w kwocie nie większej niż 10.000,00 zł nakładu na zadanie, o którego dofinansowanie ubiega się dany ROD.

Wnioski o udzielenie dotacji celowej będzie można składać w terminie do dnia 20 maja 2021 r.

Uwaga! Wnioski o dotacje może składać wyłącznie zarząd ogrodu działkowego lub osoby uprawnione do jego reprezentowania.

Zasady, tryb postępowania i sposób rozliczenia dotacji udzielonej ROD określa „Regulamin udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Miasta Międzyrzec Podlaski dla stowarzyszeń ogrodowych prowadzących ROD na obszarze Miasta Międzyrzec Podlaski” przyjęty Uchwałą nr XXV/181/16 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 16 listopada 2016 r.

Regulamin, wzór wniosku o udzielenie dotacji i wzór sprawozdania z wykorzystania dotacji zamieszczone są poniżej. Dodatkowe informacje dotyczące zasad udzielania dotacji można uzyskać w Wydziale Zarządzania Mieniem Komunalnym, pokój nr 2 Urzędu Miasta lub pod numerem telefonu 83 372-62-21.

Załączniki:

Pomoc materialna przysługuje uczniom zamieszkałym na terenie miasta Międzyrzec Podlaski, uczęszczającym do szkół o których mowa w art. 90b ust 3 ustawy 7 września 1991 o systemie oświaty (DZ. U. z 2020 r. poz.1327), uczniom szkół publicznych, niepublicznych i niepublicznych szkół artystycznych o uprawnieniach publicznych szkół artystycznych oraz słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych - do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia; wychowankom publicznych i niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych - do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki oraz art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (DZ. U. z 2020 r. poz. 910) Świadczenie nie przysługuje dzieciom odbywającym wychowanie przedszkolne (w wieku 3-6 lat), ani dzieciom odbywającym roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu albo w oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej, czyli w tzw. „zerówkach”. Ponadto art. 90b ust. 3 i 4 ustawy o systemie oświaty nie obejmuje studentów szkół wyższych i licencjackich.

Świadczenie przysługuje uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę  w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo - wychowawczych, alkoholizm, narkomania a także gdy rodzina jest niepełna. Miesięczna wysokość dochodów na osobę w rodzinie ubiegającego się ucznia nie może przekraczać kwoty, 528,00 zł zgodnie z § 1 pkt.1 lit. b Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 lipca 2018 r. (Dz. U.2018 r.poz.1358).

Formy udzielania stypendium szkolnego:

  1. całkowite lub częściowe pokrycie kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych, w tym wyrównawczych, wykraczających poza zajęcia realizowane w szkole w ramach planu nauczania a także udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą, w tym wycieczki szkolne o charakterze edukacyjnym, „zielone szkoły”, dodatkowe zajęcia języka obcego, basen, itp.
  2. pomoc rzeczowa o charakterze edukacyjnym, w tym w szczególności zakup podręczników i innych pomocy naukowych, zakup stroju i obuwia sportowego, itp.
  1. całkowite lub częściowe pokrycie kosztów związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania uczniów szkół ponadpodstawowych oraz słuchaczy kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych.

W celu zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19 wprowadzono następujące zmiany:

Oświadczenia o przyznanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski należy składać osobiście w Urzędzie Miasta Międzyrzec Podaskim (w punkcie obsługi interesantów) lub za pośrednictwem: Poczty Polskiej, poczty elektronicznejThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. lub platformy ePUAP – http://epuap.gov.pl zgodnie z art. 63 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, w terminie do 30 kwietnia 2021 r.

  1. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zmianę decyzji Burmistrza Miasta Podlaski w sprawie przyznania stypendium szkolnego na syna/córkę* na rok szkolny 2020/2021
  2. Oświadczenie o rezygnacji z dalszej części stypendium szkolnego na rok szkolny 2020/2021 na rzecz mojego dziecka .
  3. Oświadczenie Nr 1 o braku dochodu w miesiącu marcu 2021 r.
  4. Oświadczenie Nr 2 o uzyskaniu dochodu w miesiącu marcu 2021r.
  5. Informację o numerze konta bankowego osób ubiegających się o przyznanie stypendium szkolnego.

Wszystkie formularze w wersji do pobrania dolączone są do niniejszej informacji zamieszczonej na www.miedzyrzec.pl.

Oświadczenia o dochodach wszystkich pełnoletnich członków rodziny, bez względu na tytuł i źródło ich uzyskania, pochodzące  z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia oświadczeń (marzec 2021 r.): odcinek renty/emerytury, decyzje przyznającą dodatek mieszkaniowy, energetyczny itp., zaświadczenie właściwego organu gminy o wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego wyrażonej w ha przeliczeniowych (308,00 zł) lub nakaz płatniczy oraz dowód opłacenia składki KRUS, zaświadczenie/decyzja o otrzymywanych świadczeniach z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, świadczenie rodzicielskie dla bezrobotnych, zasiłek macierzyński, oświadczenie członków rodziny o wysokości uzyskanego innego dochodu niepodlegającego opodatkowaniu, odpis wyroku sądowego zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej, przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące faktyczną wysokość otrzymanych alimentów należy złożyć w skrzynce nadawczej Urzędu, przesyłać za pośrednictwem Poczty Polskiej, na pocztę elektroniczną miasta  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. lub za pośrednictwem platformy ePUAP – http://epuap.gov.pl

Więcej informacji pod nr. tel.:   83 372 62 17

 STYPENDIUM SZKOLNE - ROK SZKOLNY 2020/2021

II TURA

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ

  1. 21 - 30 kwietnia 2021 r.- składanie oświadczeń
  1. 21 - 28 maja 2021 r.- odbiór decyzji administracyjnych
  1. 28 maja - 04 czerwca 2021 r.- składanie opisanych faktur
  1. 15 czerwca 2021 r.,  22 czerwca 2021 r.   planowane wypłaty stypendiów

OPIS FAKTURY - WZÓR

Zakupiono podręczniki/przybory szkolne/obuwie sportowe itd. dla mojego syna/córki Anny Kowalskiej/Jana Kowalskiego ucznia klasy I szkoły podstawowej Zespołu Placówek Oświatowych Nr 2 (ZPO NR 2) w Międzyrzecu Podlaskim na rok szkolny....................................

                                                                                                                          Czytelny podpis wnioskodawcy 

KATALOG WYDATKÓW KWALIFIKOWANYCH DO STYPENDIUM SZKOLNEGO

  1. Podręczniki, lektury, książki rozwijające zainteresowania ucznia, słowniki, encyklopedie, atlasy, tablice matematyczne, chemiczne, fizyczne i astronomiczne, mapy, globusy oraz inne publikacje o charakterze edukacyjnym
  2. Artykuły szkolne, papiernicze
  3. Tornister (plecak szkolny), torba sportowa
  4. Obuwie sportowe na lekcje wychowania fizycznego (max. 3 pary na sem.), strój na zajęcia wychowania fizycznego (dres, bluza, spodnie dresowe, 6 koszulek, krótkie spodenki, leginsy), strój na basen (strój kąpielowy, klapki, okulary, czepek)
  5. Ubranie robocze, sprzęt niezbędne do odbycia praktyki zawodowej
  6. Mundur szkolny
  7. Komputer (laptop, netbook, tablet, czytniki ebook), oprogramowanie systemowe, multimedialne programy edukacyjne, części do komputera, drukarka, tusz (toner) do drukarki
  8. Instrumenty muzyczne wykorzystywane przez ucznia do nauki gry (nowe lub używane)
  9. Specjalistyczny sprzęt sportowy odpowiedni do zajęć na jakie dziecko uczęszcza dodatkowo np. narty, piłki, łyżwy, baletki, obuwie taneczne itp.)
  10. Opłaty za zajęcia pozalekcyjne (np. języka obcego, muzyczne, sportowe, taneczne)
  11. Opłaty za basen
  12. Opłaty czesnego, wycieczek, wyjścia do kin, teatrów, muzeum „zielone szkoły” , „białe szkoły”, obozy naukowe (na podstawie imiennej faktury, zaświadczenia ze szkoły
  13. Opłaty związane z pobieraniem nauki przez uczniów szkół ponadpodstawowych poza miejscem zamieszkania: zwrot za bilety, zakwaterowanie w bursie czy internacie
  14. Opłata za Internet (wrzesień-czerwiec) faktura wraz z potwierdzeniem opłaty.

Rachunki (faktury) muszą być imienne na wnioskodawcę. Istotne jest aby zwrócić szczególną uwagę na nazewnictwo zakupionych artykułów, aby były one zgodne z nazwami umieszczonymi w ww. katalogu wydatków kwalifikowanych do stypendium szkolnego. Nazwa towaru nie może być samym symbolem. W przypadku oznaczenia towaru symbolem, upoważniony sprzedawca powinien potwierdzić pełną nazwę artykułu umieszczając adnotację z pieczątką sklepu i podpisem.

Na rachunku (fakturze) potwierdzającym zakup podręczników musi widnieć zapis której klasy dotyczy.

  • Abonament internetowy, czesne, opłaty za dojazdy do szkoły, zakwaterowanie za okres od września 2020 r. do czerwca 2021 r.
  • Podręczniki i pozostałe artykuły określone w katalogu muszą dotyczyć okresu nauki od września 2020 r. do czerwca 2021 r.