WERYFIKACJA PESEL W CEIDG
Zgodnie z art. 61 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015, poz.1893),
w przypadku gdy wpis przedsiębiorcy w CEIDG nie zawiera numeru PESEL, a przedsiębiorca nie uzupełni go w terminie 2 lat od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, tj. do dnia 19 maja 2018 r., wpis zostanie automatycznie wykreślony z CEIDG przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
Co jeśli nie zdążyłeś uzupełnić numeru PESEL do 19 maja 2018 r.
i wpis zostanie wykreślony z urzędu?
Po tym terminie Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii rozpocznie usuwanie wpisów, które nie posiadają numeru PESEL. Usuwanie rozpocznie się od wpisów posiadających szczątkowe dane, które uniemożliwiają identyfikację przedsiębiorcy.
Przez kilka dni będzie zatem czas na upewnienie się, że wpis zawiera niezbędne dane.
Jeżeli jednak zostaniesz wykreślony z CEIDG, będziesz mógł wystąpić do Ministra Przedsiębiorczości i Technologii o przywrócenie wpisu i umieszczenie na nim brakujących danych.
Pismo będzie trzeba przesłać do Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii na adres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. lub pocztą tradycyjną na adres:
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Plac Trzech Krzyży 3/5,
00-507 Warszawa.