- Details
19 lutego 2021 r. Sejmik Województwa Lubelskiego podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa lubelskiego ograniczeń i zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw, czyli tzw. uchwałę antysmogową. Uchwała ta jest jednym z elementów planu walki z zanieczyszczeniem powietrza w naszym województwie i zakłada stopniową wymianę przestarzałych, „trujących” instalacji o mocy mniejszej niż 1 MW. Do 1 stycznia 2030 roku wszystkie kotły na paliwa stałe będą musiały spełniać wymagania w zakresie sezonowej sprawności i emisji zanieczyszczeń określone w rozporządzeniu komisji UE 2015/1189, tzw. wymagania ekoprojektu.
Ważniejsze treści wynikające z uchwały „antysmogowej”:
- Jeśli masz wysokoemisyjny kocioł węglowy to masz czas na jego wymianę do dnia:
- 31 grudnia 2023 r. – kotły bezklasowe i instalacje klas 1 i 2
- 31 grudnia 2026 r. – instalacje klas 3 i 4
- 31 grudnia 2029 r. – instalacje klasy 5
na kocioł Ecodesign (zgodny z wymaganiami ekoprojektu) lub inne ekologiczne i niskoemisyjne źródło ogrzewania.
- Budujesz nowy budynek i masz dostęp do sieci ciepłowniczej lub gazowej – nie możesz zainstalować pieca na paliwo stałe.
- Nie możesz stosować następujących paliw:
- miałów i mułów węglowych, flotokoncentratów oraz mieszanek produkowanych z ich wykorzystaniem
- węgla brunatnego oraz paliw stałych produkowanych z jego wykorzystaniem
- węgla kamiennego, który nie spełnia któregokolwiek z wymagań określonych prawem, oraz paliw stałych produkowanych z jego wykorzystaniem
- biomasy, której wilgotność przekracza 20%.
W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego utworzono zespół Doradców Energetycznych, którzy pomogą zdobyć informacje dot. dofinansowania na wymianę kopciucha i podjąć decyzję o wyborze nowego źródła ciepła. Dane kontaktowe zespołu Doradców: nr telefonu (81) 5371617 i (81)5371616 lub na adres: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Więcej informacji na stronie: https://ochronapowietrza.lubelskie.pl/
Jednocześnie przypominamy, że z dniem 1 lipca 2021 r. każdy właściciel lub zarządca budynku lub lokalu ma obowiązek złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Więcej informacji na stronie: www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq oraz w zakładce Ochrona Środowiska na stronie Urzędu Miasta: www.miedzyrzec.pl
- Details
NaprawmyTo.pl to proste narzędzie informatyczne, dzięki któremu każdy mieszkaniec Międzyrzeca Podlaskiego może przesłać zgłoszenie na temat jego okolicy do odpowiedniej komórki w mieście.
Zepsuta latarnia, zalegające śmieci, czy pomysł na sąsiedzkie zajęcia edukacyjne? Dzięki aplikacji sygnały mieszkańców trafią do urzędników, a użytkownicy będą na bieżąco otrzymywać na e- maila powiadomienia o postępie w sprawie - o tym, kto się nią zajmuje i na jakim etapie jest jej rozwiązanie.
Obsługa NaprawmyTo.pl zajmuje kilka sekund – wskazanie lokalizacji alertu, dodanie zdjęcia i kategorii sprawy. W chwili wysłania alertu wiadomość dociera do obsługujących system urzędników. Nic prostszego!
W serwisie nie chodzi tylko o naprawę bieżących problemów. - NaprawmyTo.pl jest także narzędziem umożliwiającym obywatelom współdecydowanie o mieście. Każdy mieszkaniec może wprowadzić dowolny pomysł na zmianę otoczenia – to daje nam możliwość dyskutowania o rozwoju miasta i jego kierunku – podkreśla Paweł Łysańczuk – zastępca burmistrza miasta.
Na razie miasto udostępniło kilkanaście alertów. Mieszkańcy mogą zgłaszać te dotyczące infrastruktury i ochrony środowiska. Wszelkie sygnały dotyczące zaśmiecania miasta, braku oświetlania, dewastacji i kradzieży mienia będą bardzo pomocne urzędnikom. W zależności od zainteresowania serwisem będziemy poszerzać katalog alertów.
Aby zgłosić alert wystarczy wejść na stronę NaprawmyTo.pl i zarejestrować się, a następnie wybrać miejsce na mapie. Osoby zarejestrowane mogą otrzymywać powiadomienia o postępach w sprawie mailem. Alerty, które zostały zgłoszone przez osoby zalogowane pojawią się na mapie od razu, te anonimowe podlegają obowiązkowej moderacji.
NaprawmyTo.pl to kolejne nowoczesne narzędzie, które miasto wykorzysta do komunikacji z mieszkańcami. Warto podkreślić, że od kilku tak funkcjonuje tu system powiadamiania SMS oraz aplikacja Blisko.
- Details
Pod koniec roku przy Urzędzie Miasta pojawi się zewnętrzna winda. Inwestycja jest realizowana z myślą o osobach mających problemy z poruszaniem się. Ma ona ułatwić dostęp do urzędu osobom starszym, niepełnosprawnym oraz matkom z dziećmi.
Koszt budowy windy to ponad 410 tys. zł. Urząd Miasta otrzymał dofinansowanie do tego projektu z Państwowego Funduszu Rehabilitacji osób Niepełnosprawnych, które wyniosło niecałe 115 tys. zł. Winda powstanie przy obecnym wejściu od ulicy Pocztowej. Będzie poruszała się od niskiego parteru do pierwszego piętra urzędu.Samorząd stara się, aby miejskie instytucje były dostępne dla wszystkich interesantów. Podobne rozwiązanie ułatwiające poruszanie się będzie zastosowane w pałacu Potockich i kinie Sława. Warto podkreślić, że miasto w tym roku dołożyło powiatowi bialskiemu 50 tys. zł do budowy windy przy przychodni przy ul. Wiejskiej.
- Details
Uprzejmie zawiadamiam o posiedzeniu XXXVII Sesji Rady Miasta Międzyrzec Podlaski, która odbędzie się dnia 1 października 2021 r. o godz. 15.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w Międzyrzecu Podlaskim przy ul. Pocztowej 8.
- Details
Na okres Wszystkich Świętych ustala się podział stanowisk handlowych w wyznaczonych strefach (ul. Brzeska i Wyszyńskiego) o wymiarach 2m x 6m (mapki).
Zajęcie pasa drogowego obowiązuje od 30.10.2021 do 02.11.2021 r. Wnioski na zajęcie pasa wraz z załączoną mapką należy składać w Urzędzie Miasta w pok. 32 od dnia 1 października 2021r. w godzinach pracy urzędu lub mailem na adres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., w tytule należy wpisać "Wniosek o zajęcie pasa na stanowisko handlowe". Wnioski złożone przed 1 października będą odrzucane.
Wniosek o zajęcie pasa drogowego - stanowiska handlowe
- Details