Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

 

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

w Międzyrzecu Podlaskim

 

ul. Józefa Piłsudskiego 6

21-560 Międzyrzec Podlaski

tel. 83 371 77 97

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Godziny przyjęć:

poniedziałek 7:30 – 15:30

wtorek 8:00 – 16:00

środa 7:30 – 15:30

czwartek 8:00 – 16:00

piątek 7:30 – 15:30

 

W siedzibie Komisji dyżury pełnią:

  • Psycholog Inez Kur  – poniedziałek w godz. 18:00 – 21:00
  • Konsultant w zakresie choroby alkoholowej,narkomanii i przemocy Wiesława Marczuk    – wtorek i czwartek w godz. 9:00 – 13:00
  • Terapeuta uzależnień Tadeusz Dudziński    –  czwartek w godz.18:00 – 21:00
  • Pełnomocnik ds. realizacji Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Dorota Jaszczuk      – w dni i godziny przyjęć

 

Zgodnie z art.41 ust.4 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

Członkowie Miejskiej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w Międzyrzecu Podlaskim powołani zostali Zarządzeniem Nr 38/11 Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 13 kwietnia 2011 r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych  w Międzyrzecu Podlaskim oraz ustalenia regulaminu jej działania (z późn. zm. ) w składzie:

 

  1. Jaszczuk Dorota           – Przewodnicząca Komisji
  2. Marczuk Wiesława       – Sekretarz Komisji
  3. Bernatowicz Ewa         – Członek Komisji
  4. Butrym Anna                – Członek Komisji
  5. Jurkowska Renata        – Członek Komisji
  6. Kapłan Dorota              – Członek Komisji
  7. Korpysz Leszek            – Członek Komisji
  8. Matysiak Iwona            – Członek Komisji
  9. Michalak Małgorzata    – Członek Komisji
  10. Radzikowska Grażyna – Członek Komisji
  11. Stefaniuk Elżbieta        – Członek Komisji

 

Zadania Miejskiej Komisji Rozwiazywania Problemów Alkoholowych

 

Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w szczególności inicjuje działania w zakresie związanym z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu oraz narkomanii w szczególności:

1) zwiększanie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i osób  zagrożonych uzależnieniem od alkoholu i narkotyków i innych uzależnień;

2) udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe i narkomanii, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;

3) prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie zajęć sportowo-rekreacyjnych  dla uczniów, pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych;

5) wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych;

6) podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 131 i 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz występowania przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego;

7) wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej oraz podejmuje czynności zmierzające do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.

Realizacja zadań jest prowadzona w postaci gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych stanowiącego część strategii rozwiązywania problemów społecznych, uchwalanego corocznie przez radę gminy, uwzględniającego cele operacyjne dotyczące profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, określone w Narodowym Programie Zdrowia.

Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Miasta Międzyrzec Podlaski jest realizowany przez Pełnomocnika ds. realizacji Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29.07.2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii

 

Ustawa z dnia 29.07.2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy

 

Ustawa z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi

Uchwała Nr XXVII/194/16 Rady Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiazywania Problemów Alkoholowych na 2017r.

Uchwała Nr XXVIII/242/12 Rady Miasta z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży napojów alkoholowych jak i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie Miasta Międzyrzec Podlaski

Zarządzenie Nr 38/11 Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 13 kwietnia 2011 r. w sprawie powołania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Międzyrzecu Podlaskim oraz ustalenia regulaminu jej działania (z późn. zm.)

Zarządzenie Nr 252/16 Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 28 kwietnia 2016 r. w sprawie zmiany w składzie osobowym Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Międzyrzecu Podlaskim  

Zarządzenie Nr 390/17 Burmistrza Miasta Międzyrzec Podlaski z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie zmiany Regulaminu Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Międzyrzecu Podlaskim

Zobowiązanie do podjęcia leczenia odwykowego - KARTA INFORMACYJNA